Lahodnou, jemnou, výraznou, sladkou, hořkou i se šlehačkou – takovou a ještě tisíckát jinou si můžete objednat kávu v celosvětově oblíbeném řetězci kaváren Starbucks. Sama společnost tvrdí, že nejen jejich kvalitní nápoje, ale i jejich přístup k zákazníkovi je jedinečný. Možná právě proto si na kávě z bílého kelímku se zeleným logem pochutnají každý den miliony lidí po celém světě.
Jaké novinky Starbucks chystá? A v čem se jejich nabídka liší od konkurence?
V kavárně Starbucks si vyberte jak milovník silné kávy tak i pořádný mlsoun Nejen, že standardní nabídka je velmi široká, ale existuje i nepřeberné množství kombinací, ve kterých lze nápoj připravit přesně podle přání zákazníka. „Existuje více než 80 000 kombinací, jak lze ve Starbucks nápoj připravit, proto se nás určitě neostýchejte požádat o přípravu kávy tak, jak ji máte ráda právě vy!“, říkají baristé.
S příchodem teplého počasí jsou spojené nejen procházky po parku či zábavné akce s přáteli, ale i dobré pití a jídlo. My osobně se nemůžeme dočkat, až si v horkém dni pochutnáme na novinkách v podobě Chocolate Marshmallow S´mores Frappuccino nebo Banana Caramel Marshmallow S´mores Frappuccino. Pro milovníky banánu je k dispozici i Banana Yoghurt Frappuccino. A víte, co je S´mores? S´more je tradiční pochutina, oblíbená zejména ve Spojených státech a Kanadě, kde si ji vychutnávají hlavně večer u táboráku. S’more se skládá se z marshmallows (žužu) opečených nad ohněm a vrstvy čokolády – obojí se pak vloží mezi dvě grahamové sušenky. Nyní si na této novince můžete pochutnat ve všech kavárnách Starbucks. A pro ty, kteří dávají přednost klasické černé kávě, tu je vyhlášené Cold Brew. Jde o extra jemnou kávu připravovanou za studena po dobu 20 hodin.
V současné chvíli se neváhejte v kavárnách Starbucks optat baristů, jak můžete pomoci pejskům z útulků, které máte díky kavárně možnost dokonce i adoptovat!
# VZNIK KAVÁRNY
Kdysi dávno byla společnost Starbucks pouhou jedinou kavárnou v historickém Seattlu. Název společnosti byl inspirován románem Bílá velryba (Moby Dick) a v lidech vyvolával pocit romantiky spojený se širým mořem a námořnickou tradicí dávných obchodníků s kávou.
V roce 1981 vstoupil do Starbucksu Howard Schultz (předseda společnosti Starbucks, prezident a výkonný ředitel), kterému stačil jediný šálek kávy, aby začal v provoněné kavárně pracovat. Poté Howard odcestoval do Itálie, která ho svou nezaměnitelnou atmosférou a tradicí italských kaváren velmi inspirovala. O několik let později se do USA vrátil a s pomocí místních investorů společnost Starbucks odkoupil. Právě italskou pohodou jsou kavárny inspirovány do dnes.
Kavárna se od začátku snažila nejen oslavovat kávu a její bohatou tradici, ale rovněž spojovat lidi ve svém okolí.
# VÝZNAM ZÁHADNÉHO LOGA?
Netradiční logo je okamžitě rozeznatelné. Málo kdo ale tuší, co vlastně znamená. Vyobrazená žena je skandinávským dřevorytem ze 16. století představující sirénu. Obrázek sirény tak dodnes nosí každý barista na firemních zástěrách.
Cílem kaváren Starbucks je, aby byly při pěstování jejich kávy dodržovány ty nejvyšší standardy kvality i normy ochrany životního prostředí a aby byly při obchodování s ní ctěny nezbytné etické zásady. Společnost tvrdí, že šálek kávy je ještě lepší, když přispívá ke světlejší budoucnosti farmářů a pomáhá vytvořit stabilnější klima planety.
Firma Starbucks je známá tím, že se snaží, aby jejich podnikání mělo pozitivní dopad na společnost. Proto se chová zodpovědně a dělá věci, které jsou dobré pro naši planetu i její obyvatele. Součástí vize podniku je i několik speciálních projektů. Například nadace Starbucks Foundation, která dbá na výchovu mladých vůdčích osobností, podporu komunit spjatých s kávou, čajem a kakaem, přístup ke zdrojům čisté vody, podporu vzdělání v Číně či přestavbu pobřeží Mexického zálivu. Dále se snaží být maximálně šetrní k ochraně životního prostředí – vyvíjejí ekologicky šetrnější šálky a využívají obnovitelných zdrojů energie.
Nejen že je na každém kelímku lahodné kávy napsáno vaše jméno, ale i vy samy si ho můžete pokreslit jak je libo. Posuďte samy, co všechno je možné vytvořit a jak se dá i na obyčejném kelímku kreativně vyřádit.
Zdroje obrázků: Facebook Starbucks, Starbucks.com, Pinterest.com, starbuckscoffee.cz